Porządek obrad
1.
Otwarcie obrad XV sesji Rady Miejskiej Ruciane–Nida.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Dokonanie zmian lub uzupełnień w porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej Ruciane-Nida z 16 grudnia 2024 r.
5.
Przyjęcie protokołu z VI nadzwyczajnej (XIV kolejnej) sesji Rady Miejskiej Ruciane-Nida z 23 grudnia 2024 r.
6.
Przyjęcie planów pracy na 2025 rok:
1)
Przyjęcie planu pracy Komisji Ekonomiczno-Gospodarczej i Budżetu;
2)
Przyjęcie planu pracy Komisji Ładu Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Turystyki;
3)
Przyjęcie planu pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych;
4)
Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej;
5)
Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej Ruciane-Nida.
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Ruciane-Nida na lata 2025-2028;
2)
Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2025 r.;
3)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Ełckiemu;
4)
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu Gminy Ruciane-Nida dla Tomasza Ludwikowskiego na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
5)
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu Gminy Ruciane-Nida dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Matki Bożej Miłosierdzia w Rucianem-Nidzie na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
6)
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu Gminy Ruciane-Nida dla Stowarzyszenia Nad Nidzkim w Rucianem-Nidzie na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
7)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego, stanowiącego własność Gminy Ruciane-Nida na rzecz jego najemcy (lokal mieszkalny nr 46 w budynku nr 4 przy ul. Kwiatowej w Rucianem-Nidzie);
8)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat (cz. dz. o nr geod. 95/17 o pow. 21 m2, obr. Ruciane-Nida);
9)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat (cz. dz. o nr geod. 192/289 o pow. 21 m2, obr. Ruciane-Nida);
10)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat (cz. dz. o nr geod. 54/2 o pow. 4 ha, obr. Ruciane-Nida);
11)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat (cz. dz. o nr geod. 5 o pow. 580 m2, obr. Karwica);
12)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości stanowiących własność Gminy Ruciane-Nida na okres powyżej 3 lat (działki o nr geod. 4/2, 4/4, 6/4, 6/5, 6/6, 8/1 oraz cz. dz. nr 5 o łącznej pow. 1,7973 ha, obr. Karwica).
8.
Wnioski, informacje i oświadczenia radnych.
9.
Zapytania i wnioski mieszkańców.
10.
Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
11.
Zamknięcie obrad XV sesji Rady Miejskiej Ruciane-Nida.